בחצר המסגד יש שני מבנים: הקדום יותר שימש בעבר (עד 1746) כבית כנסת ליהודי העיר, וכיום הפך מחסן; החדש יותר הוקם בשנת 1161 להיג'רה (1748) על ידי שיח' ושמו סוהיל, זמן קצר לפני שדאהר אל-עומר השתלט על עכו. זאת, ככתוב בטבלה מעל שער הכניסה. צריח חדש למסגד הוצב רק לאחרונה על הבסיס המעובה של הצריח המקורי שהיה במקום ונהרס. על חזית בסיס הצריח מופיע עיטור החרות בטיח ואין יודע פשרו וזמנו.
על ענין בית הכנסת שהיה כאן והוסב להיות מסגד – רב הסתום על הגלוי. יש האומרים שדאהר עצמו החרימו לטובת מסגד למוסלמים, ויש הטוענים כי בית הכנסת הוסב למסגד בימיו של עבדאללה פחה, ששלט בעיר החל משנת 1818. על כל פנים, המבנה שניתן ליהודים היה מרוחק כ- 100 מטרים צפונה ובו שוכן כיום בית כנסת רמח"ל. גם מקור שמו בערבית "ג'מע אל-מועליק", (= התלוי, הקשור) נתון לפרשנות: או צורתו המיוחדת של הצריח המקורי, שנהרס זה מכבר; או שנראה היה כי הצריח תלוי באויר; או על שום מיקומו של המסגד כולו במבנה מוגבה.
המסגד נבנה על יסודות השער של הרובע הג'נובזי, אשר פנה לכיוון ככר ונציה דהיום. הכיכר הקטנה בחזית המסגד, בקצהו הדרומי של השוק, נקראת בפי המקומיים כיכר קָרָאקוֹן .