
לפי האגדה היהודית, שלמה המלך הוא שבנה מגדל זה וכלא בו את בתו היפהפייה. זאת, כיוון שראה במזלות כי בן זוגה יהיה בחור עני מן העיר עכו ולא רצה בו. אמר שלמה "אראה פועל ה' ומעשהו". סוף דבר, שבחור זה הגיע למרומי אותו מגדל ולקח את בת שלמה לו לאשה ואף עיבר אותה. ראה שלמה כי זה היה מעשה ה' ושמח מאוד. וממשיכה האגדה: וראוי שאותו מגדל בים עכו ייקרא "מיגדל הזיווגים".