המבנה הגלי של החומה הדרומית מדגיש את קיומו של מעין מפרץ קטן, ליד המדרגות העולות אל מסעדת דוניאינא ואל טיילת החומות. מפרצון זה הוביל בעבר למסקנה, כי היה כאן נמל בתקופה הצלבנית. אלא, שאין, אף לא מימצא ארכיאולוגי אחד או תעודה כתובה כלשהי לגבי הימצאותו של נמל במקום זה. השם "הנמל הפיזני" מוטעה, אפוא, מיסודו, אך השתרש בפי כל עבור אתר זה. בסוף שנת 2008 נערכה עבודה לשיקום שריד המגדל.


